praca s accounts na Debiane

mailing na lentus.sk mailing na lentus.sk
Úterý Duben 22 13:37:32 CEST 2003

> Ja na RH pouzivam prikazy :
>
> pro disable     smbpasswd -d $USERNAME
>                 usermod -e 1970-01-01 -f0 $USERNAME
>
> pro enable      smbpasswd -e $USERNAME
>                 usermod -e 2020-01-01 -f7 $USERNAME
usermod je OK, ale potreboval by som AJ nieco take na pracu s groupami
(groupmod som pozrel a nic_moc)
BTW - nevola usermod funkcie passwd - ma to podobne/rovnake optiony
BTW_BTW:) - mke2fs =? mkfs.ext2 - alebo su to ine programy s rovnakym
ucelom?

> sudo
nepochopil som nikdy (aj napriek man a google) rozdiel medzi tym, ak sa
lognem ako root a su-cknem ako root
ved ak niekomu nexcem dat root_pass, tak mi sudo nepomoze (alebo hej?)
napr. tie ucty xcem, aby mohol robit aj user peter, ale inak je to
obycajny_user - ako na to?