antivir pro mail

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Duben 22 19:28:32 CEST 2003

> a funguje to s qmailem? jde mi jen o to, aby se zavirovany
> mail neposlal
> dal, ale odesilatel dostal info o tom, ze poslal mai s
> virem... tot vse...

s qmailom neviem, ale myslim ze ano, amavis podporuje snad vsetko. akurat sa to dost zle instaluje. ked pride zavirovany mail, (podla konfiguracie) dostane notifikaciu odosielatel, adresat, aj admin. zavireny mail ostane odlozeny na serveri.

> amavis - to mi nic nerika, muzete mi to trosicku osvetlit? dekuji

amavis je balik, ktory spaja mailovy server (sendmail, postfix, ... asi aj qmail) s antivirakom (je ich podporovanych asi 15). amavis dostane mail, vybali z neho attachmenty, ak su tam arcivy tak ich rozbali, a na subory postve antivir a posda vysledku notifikuje ludi a mail bud pusti dalej, alebo ho zastavi. moze bezat ako smtp daemon (potom to funguje tak, ze mail preberie qmail, posle ho amavisu ako dalsiemu smtp daemonu, a ked je ok, tak ho zase posle qmailu). alebo moze fungovat tak, ze sa spusti ako child process mailservera a prescanuje mail.