Jak zjistit kteremu LBA sektoru patri jaky soubor?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Duben 24 09:51:09 CEST 2003

Je to jednorazovka pro 23 vadnych sektoru rozprostrene po celem mediu meho
IBM 45GB disku.

Protoze se mi sysstem obcas chova velice nevypocitatelne a zahadne (napr.
nemuzu uz nekolik dni spustit konqueror - neco problikne a nic se nedeje,
links mi zmizel z menu v blackboxu atd.), v praci jsem dostal druhy
identicky disk a pomoci dd_recover jsem dd-nul disky. Mam seznam vadnych
mist, a ted bych potreboval zjistit co je vlastne vadne.

Podotykam, ze se necitim byti programatorem v dnesnim slova smyslu, takze
zdrojaky a podle nich udelat svuj program neni pro mne schudna cesta.

Dekuji, JL.

Odesílatel: Petr Balas <petr-news na balas.cz>
Jaroslav Lukesh wrote:

> potreboval bych %subj%, jenze... pro ext2, XFS a FAT32 s velikýma
> partišnama. Není na to něco pod Linuxem? Norton DD co je na firmě je
> poněkud staršího data a disk se mu nelíbí.

ext2 - zkusil bych se podivat na zdrojaky LILO - tam se musi pouzivat
neco podobneho i kdyz v protismeru - soubor -> sektor.
Jak moc je to pouzitelne pro ostatni typy filesystemu netusim.

Jde o jednorazovku a jeden soubor nebo se to bude delat casto?