antivir pro mail

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Čtvrtek Duben 24 10:03:59 CEST 2003

On Wed, Apr 23, 2003 at 01:47:06PM +0200, Ladislav Danko wrote:

> mail_s_virom > /dev/null a odosielatelovi posles spravu, ze jeho mail
> obsahoval virus xyz a preto bol zlikvidovany spolu s vyzvou aby sa
> pokusil vycistit si pocitac (klavesnicu, zuby, ...) od virov a potom
> poslal mail znovu; malo by to (vraj) vyhoviet vsetkym slovenskym
> zakonom;
> laco.

Jenže podle čeho má poznat odesílatele? Chodí mi neustále oznámení o tom,
že jsem někomu poslal vira, protože v poli From: je má adresa, ale podle
IP odesílatele to poslal někdo úplně jiný. Taková varování antivirů jsou
k ničemu a pouze obtěžují uživatele, jejichž adresa se vyskytla v nějakém
otlačeném adresáři.

Kromě toho nechci, aby má pošta byla jakkoli filtrována. Chtěl jsem do
jedné konference poslat část hlavičky zavirovaného mailu, na které jsem
chtěl demonstrovat jednoduchou ochranu proti virům. Byla neškodná, přesto
se mi ji nepodařilo jednoduše propasírovat přes antivirový filtr.

V tomto případě antivirová kontrola selhala. Zablokovala mail, který virus
neobsahoval a měl přispět k jejich odhalování.

Ještě zde nebyl zmíněn Sanitizer. Podle mne by měl stačit a je free.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz