antivir pro mail

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Čtvrtek Duben 24 12:35:13 CEST 2003

> obou stranach;
> >

> Ano, blbost nekterych uzivatelu presahuje rozsah nekonecno,
> klidne klikaji a pousteji vse, at to na ne mluvi
> cesky/spanelsky/japonsky atd. Samozrejme si v zivote s nikym
> takovym nepsali a neznaji. Je na to ale ucinna metoda.
> Spustil jsi vira klepnutim na co jsi nemel? OK. K dalsi
> vyplatni pasce je prilozeno potvrzeni pro partnera, ze
> dotycny vyplatu neprochlastal, nebrz prisel o premie na tento
> mesic z toho duvodu, ze klikal kam nemel. Pokud se hrisek
> nezopakuje v dalsich 3 mesicich, caska bude doplacena, pokud
> [...]

Tak tak. Jsem presne zastancem techto metod. Za blbost se plati. Obcas se
nam stane, ze udelame nejakou blbost treba z neznalosti, kdyz delame neco,
co jsme jeste nedelali a pak mame spoustu prace to opravit. Ale kdyz
takovemu uzivateli reknete, ze to nema delat a on to stejne udela, tak to
neni blbost, to je arogantni ignorance. Ja se vzdycky zminuju o jedne
personalni sefove, kterou jsem znal a pres kterou jsem vsechny takove veci
tlacil. Vzdycky se najde nekdo, komu opravdu zalezi na svych datech a koho
jde nenapadne naockovat, ze by o ne mohl prijit, protoze ....
No a pak staci tomu dotycnemu pomoct s pripravou dokumentu, ktery omezi
prava a je to. Ten clovek to protlaci vys a vy mate klid. Pak je jeste
vhodne provest kontrolu. Osobne jsem asi mesic po uvedeni takoveho narizeni
nechal od spratelene firmy, kterou vsichni znali, poslat e-mail s mym
virusem. Po spusteni ten muj virus anglicky oznamil, ze je virus a ze
administrator asi nebude rad. A ulozil soubor na disk, aby slo
identifikovat, ze to ten clovek spustil. Z deseti uzivatelu to jeden smazal,
tri se prisli zeptat, jestli to muzou otevrit a zbytek to klidne spustil.
Vyrobni reditel priletel s ocima navrch hlavy, ze udelal blbost. Tak jsem mu
rekl, ze se dopustil hrubeho poruseni pracovni kazne, ktere je duvodem k
rozvazani pracovni smlouvy a ze uz mohl mit po datech, kdyby to byl skutecny
vir. Tak zpoceneho cloveka jsem dlouho nevidel. Nasla se i uzivatelka, ktera
neumela anglicky, tak odklikla OK a delala, jako by se nic nestalo. Byla to
zrovna ta paranoidni personalni sefova. Tak jsem ji aspon nazorne predvedl,
jak rychle muze prijit o data. Od te doby byla jeste lepsi v prosazovani
podobnych veci. Mimochodem, pak jsme dodelali smernici, ze je zakazano
posilat nektere soubory (byly tam vyjmenovane typy) a ze do firmy neni
povoleno prijimat tyto soubory. A maily se spustitelnymi priponami jsme
mazali pres body check postfixu. Pokud neco takoveho prislo, tak jsem
posilal info, ze z jejich adresy, prisla nepovolena priloha a ze to maji
zazipovat. Vychazeli jsem z toho, ze pokud uz uzivatel neco zazipuje, tak to
chtel poslat a vi, co dela. A ze totez plati o tom, ktery to dokaze
rozzipovat. A taky z toho, ze je to nas mail server a my si muzeme stanovit
pravidla co prijmout a co ne.

TNX