suse 8.2 - nenainstalovatelné?

vouvr na yo.cz vouvr na yo.cz
Čtvrtek Duben 24 16:17:08 CEST 2003

DD, když už se tu probírá suse 8.2, tak tu mám dotaz. Já jsem si ho
půjčil minulý týden na 5 CD a zkusil nainstalovat, ale úplně neúspěšně.
8.2 totiž nedokáže načíst tabulku logických disků ani na jednom z mých
naprosto standardních a tuctových harddisků. Podotýkám, že jsem susák už
nějaký ten rok a disky jsou rozdělené nástroji z některých předchozích
distribucí. Přesto dostanu hlášku, že parted nedokáže přečíst tabulku
oddílů.
Největší *ironie* je, že mi napíše, že s nimi můžu dělat co chci a
vyjmenuje mi to: Můžete je použít tak jak jsou, můžete je zformátovat,
změnit jmenovku, bod připojení, jen nesmíte měnit jejich velikost. Ve
skutečnosti nic z toho udělat nemůžu, protože mi zobrazí jen label
fyzické jednotky, nic víc, ani mi nic nedovolí (zkoušel jsem instalaci
spustit na všechny způsoby). Bohatě by mi stačilo definovat / na vybraný
logický disk (první v seznamu :-). Jako nevkusný vtip mi připadá ta
hloupá nabídka na "nápravu" ve formě smazání všech vašich XX GB dat.
Další zklamání jsem zažil při spuštění "Expert-Načíst tabulku oddílů z
externího souboru fstab". Suše odpoví, že to neumí, či nic nenašel (jak
jinak, když o těch discích nic neví, na disketu se nezeptá a kdyby ano,
je otázkou, jestli by mu informace "instaluj na /dev/hda5" k něčemu
byla, když evidentně nedokáže hda cokoli najít).
Problém s disky tu je už od zrušení starýho dobrýho textovýho yastu. Já
jsem musel před časem (tuším u 8.0) koupit nový disk, se kterým bylo
suse až doteď v pohodě. Kolegové to po marných pokusech vzdali a myslím,
že mají doteď ještě 7.3. Neví někdo čím to je a jak to obejít nebo
napravit?
Vouvr

Daląí informace o konferenci Linux