Paranoia RH9 (Re: RH9 nelze pridat uzivatele...)

Pátek Duben 25 11:47:16 CEST 2003

On Fri, Apr 25, 2003 at 07:27:11AM +0200, Pavel Janík wrote:
>    From: Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz>
>    Date: Fri, 25 Apr 2003 00:18:19 +0200
>
>    > Pokud maji byt chybejici (nezabalene) soubory zamer, pak je dobre je z
>    > falesneho korene smazat
>
> K čemu je to dobré?
>
> Pokud používáš
>
> %files
> /etc
> /usr/bin
>
> Tak možná ano, ale pokud soubory vyjmenuješ, tak je to zbytečná práce
> navíc.

Zbytecna prace je evidentne vyjmenovavat soubory. Pokud make install
nebo sada prikazu install funguje spravne, k problemu NEdojde.

Je jedno, zda si dam praci s %files nebo %install, ale udrzba %files
bude jiste obtiznejsi, nez udrzba %install (kde pri zmene pomuze
automaticke upozorneni na nesrovnalosti).

>    > (nebo je tam vubec nekopirovat). Kdyz jsem delal svoje prvni balicky,
>    > porovnaval jsem falesny koren a jeho obsah s obsahem vysledneho RPM
>    > rucne (abych odhalil svoji chybu).
>
> Jako možnost je to rozhodně dobré - o tom se nikdo nepře :-) Já ji budu
> používat, ale nejde paušálně říct, že by to bylo špatně.

Pausalne lze rici, ze nevhodne udelany SPEC soubor, ze ktereho neni
jasne, co vlastne je soucasti, co neni, co je vynechane zamerne a nebo co
je zamerne do RPM ulozeno je naprosto tragicky nevhodny pro jakoukoliv
udrzbu.

Zkus si udelat rekneme 50-150 RPM balicku a pak je pravidelne udrzuj.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz