OT: Začátečnický dotaz jaký LINUX - nevraždit ;-)

Tomas Fronk froncin na seznam.cz
Pátek Duben 25 12:05:47 CEST 2003

Zdravím,
jsem začátečník v LINUXu a mám dotaz.
Mám nainstalovaný W2000Server
a chtěl bych mít na jednom PC LINUX pro testovací účely. A rád bych ho měl
připojený do domény.
Mám RH 7.1 CZ, ale nepodařilo se mi ho nainstalovat tak jak bych si přál
;-((
Může mi někdo poradit co všechno mam zvolit pokud chci mít PC v doméně?
Prostě ho tam nejsem schopen dostat ;-(

Chtěl bych na něm provozovat grafické programy.
Zatím pouze na test a pokud by se to u uživatelů osvědčilo přešel bych na
LINUX kompletně i se serverem.

Dotazy A:
1) Jaká distribuce na grafickou stanici? (Je tu někdo kdo by ji poslal
poštou za média + poštovné + mírný poplatek za snahu ;-) ) - před případným
nasazením zakoupím kompletní balíček
2) Existuje AutoCAD, ArchiCAD pro danou distribuci?
3) Uživatelsky snadné nastavení tiskáren. (případní uživatelé jsou odchvaní
na M$ a chtějí klikárnu ;-) )
4) Antivir - levný a kvalitní (aktualizace pres server)

Dotazy B:
1) Jaká distribuce na serverovou stanici (v případě osvědčení bych šel od
W2000Srv)
    - musí umět doménu, login scripty, nastavení sdílených tiskáren (což asi
umí všechny)
2) Antivir - on-line kontrola veškerých dat
3) Zálohování (páska + ext. HDD)

Předem děkuji za vaše případné ohlasy a doufám, že se někoho nedotknu.
Na WIN jsem schopnej neco udelat ale linux jsem opravdu začátečník ;-(( Ale
časem se to doufám změní ;-)

--
Tomáš Fronk
mailto:froncin na seznam.cz