OT: Začátečnický dotaz jaký LINUX - nevraždit ;-)

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Pátek Duben 25 14:54:54 CEST 2003

On Fri, Apr 25, 2003 at 12:05:47PM +0200, Tomas Fronk wrote:
> Zdravím,
> jsem začátečník v LINUXu a mám dotaz.
> Mám nainstalovaný W2000Server
> a chtěl bych mít na jednom PC LINUX pro testovací účely. A rád bych ho měl
> připojený do domény.
> Mám RH 7.1 CZ, ale nepodařilo se mi ho nainstalovat tak jak bych si přál
> ;-((

Nebudu komentovat to, jestli je RH dobra volba, nerad bych skoncil na
hranici, ale proc 7.1, kdyz je tu par tydnu stara 9?

> Může mi někdo poradit co všechno mam zvolit pokud chci mít PC v doméně?
> Prostě ho tam nejsem schopen dostat ;-(

Domeny... Asi myslite windows NT domenu. Do te se nemusite linuxovy
system nijak prihlasovat, pokud nechcete tu domenu pouzivat k
prihlasovani uzivatelu.

> Chtěl bych na něm provozovat grafické programy.
> Zatím pouze na test a pokud by se to u uživatelů osvědčilo přešel bych na
> LINUX kompletně i se serverem.

Mno :) Vetsinou se napred prechazi na serverch a potom na stanicich,
obracene mi to pripada ponekud zvlastni.

> Dotazy A:
> 1) Jaká distribuce na grafickou stanici? (Je tu někdo kdo by ji poslal
> poštou za média + poštovné + mírný poplatek za snahu ;-) ) - před případným
> nasazením zakoupím kompletní balíček

Ufff, na tohle se tady radsi neptejte, mohlo by to skoncit tak, ze se
tady bude cela konference hadat, o tom, jaka distribuce je nejlepsi.
Vyberte si, takovou jaka se vam libi :)

> 2) Existuje AutoCAD, ArchiCAD pro danou distribuci?

AutoCAD a ARchiCAD nevim, vim o VariCADu, ale v tehle branzi se moc
nepohybuji.

> 3) Uživatelsky snadné nastavení tiskáren. (případní uživatelé jsou odchvaní
> na M$ a chtějí klikárnu ;-) )

TAkova tiskarna se jednou nastavi a potom funguje, takze mi t, jak
probiha konfigurace docela nepodstatne :) Ale treba vami zminovany RH
ma urcite nejake klikatko i na to.

> 4) Antivir - levný a kvalitní (aktualizace pres server)

Antivir? Proboha k cemu? :))) Co vas dovedlo k tomu, ze na Linuxu
existuji nejake viry? Dobra, ja vim o trech, ale takove, tkere si
musite sam rucne spustit, tkove veci, jako ze prijmete mail a ve
chvili kdy ho otevrete se vam spusti program ktery v tom mailu je vam
skutecne nehrozi :)

> Dotazy B:
> 1) Jaká distribuce na serverovou stanici (v případě osvědčení bych šel od
> W2000Srv)

Viz vyse.

>     - musí umět doménu, login scripty, nastavení sdílených tiskáren (což asi
> umí všechny)

Samozrejmost :) Ale pro Linuxove stanice neni takova domena vubec
treba.

> 2) Antivir - on-line kontrola veškerých dat

Viz vyse :) Muzete sice pouzit treba kontrolu mailu (pokud ovladate
mailserver) ale viru se pod Linuxem skutecne nemusite bat :)

> 3) Zálohování (páska + ext. HDD)

Samozrejmost.

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>