problem s ntpdate

Sobota Duben 26 23:02:56 CEST 2003

On Fri, 25 Apr 2003, Peter Mann wrote:

> ked spustim ntpdate -d ntp.bts.sk, tak to zbehne takto:
[...]
> 25 Apr 16:10:01 ntpdate[8614]: step time server 194.160.23.2 offset 1.059452 sec
>
> ale ked spustim priamo ntpdate ntp.bts.sk, tak mi vypise:
> 25 Apr 16:09:56 ntpdate[8601]: no server suitable for synchronization found

Rozpoutal se tady pekny flamewar o tom, jak nastavit ci nenastavit
filtrovani, ale nejak nikdo nepodal vysvetleni, co se vlastne deje.

Nejspis je to tim, ze ntpdate s -d pouziva neprivilegovany port >= 1024,
zatimco bez -d pouziva 123. Pricemz prvni moznost projde ven, zatimco
druha nikoli (a nebo nekde neprojde odpoved). Nejjednodussim resenim je
ovsem dat ntpdate parametr -u, ktery zpusobi, ze bude neprivilegovany port
i bez -d.