IP Multipath

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na elfove.cz
Neděle Duben 27 11:47:03 CEST 2003

Ahoy!

t0m wrote:

>mozete ma niekt naviest na nejake info, kde najdem IP Multipath pre linux?
>Cokolvek...

Linux Advanced routing HOWTO. Lec nenajdete tam vsechno.

>Chcel by som nastavit nejaky ip failover tak, ze cely sietovy traffic bude

jo, tak to by melo jit se zebrou, me to na NetBSD (KAME jadro)
fungovalo, ale zas se mi nedarilo rozchodit rozkladani zateze pres
hashovani adres v KAME hacku radix_mpath. na Linuxu mam opacny problem,
rozkladani zateze funguje, nastavil jsem ho, jak uz zde zminoval kolega:

ip route add <neco> nexthop via <gw1> weight <w1> nexthop via <gw2>
weight <w2>

ale ne a ne donutit zebru aby to pobrala a v pripade vypadku linky
zmenila preferovany routing na neco jineho...

>daemon (nieco) prepne traffic cez if2.

s tou zebrou to jeste zkusim a dam kdyztak vedet, podle toho, co jsem
vygoogloval, tak by to melo chodit, ale zaroven jsem cetl spoustu
kverulantskych hlasu, ktere byly opacneho nazoru

nebo si napiste neco do userspacu, co sem tam pingne gateway na kazde
lince a kdyz se nedopingne tak to prislusne route vyhodi ci zmeni
metriku a pod. to se snad da udelat velmi trivialne treba cronem, ne?

nebo muzem nabastlit nejaky hack do jadra... me by to uzasne pomohlo,
kdyby to resilo jadro, ale jak? jak jinak poznat ze linka spadla nez
poslat nejaky packet na protejsi gw a cekat odpoved? a to do jadra
samozrejmne nepatri.

a nebo na to napsat nejaky "inteligentni" (mysleno komplexni) daemon
ktery bude resit i jine aspekty nez jen failover, ale treba taky menit
vahy podle druhu zateze (kdyz mate dve linky do Internetu s jinou sirkou
pasma, tak by to bylo skvele), machrovat s routovacima politikama a
pod... ja bych do toho docela rad sel, jen by to chtelo mit cas:-)

Mejte se
    Tomas

--
Tomas Hlavacek

registered as user #246359 with the Linux Counter

GSM#: +420 724 069 784
ICQ#: 103233265

Prosim, neposilejte mi prilohy ve formatech .doc nebo .ppt (PowerPoint)
Prectete si http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html