OT: Doporucenia pre stavbu serverovne

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Duben 28 21:06:29 CEST 2003

On Mon, 28 Apr 2003 07:16:28 +0000 (UTC), Novikmec Jozef wrote:

:> Podstatne je vediet to napajat a uchladit - kyslik im snad
:> pre pracu netreba :-)
:
: Ale pre obsluhu sa celkom hodi:-)

No hej, ale snad nebude pri kazdom pocitaci permanentne
sediet jeden clovek :-)

: Co sa tyka chladenia, logika mi hovori ze by to nejako mal suvisiet s
: objemom vzduchu v tej celej miestnosti.

Ani velmi nie. To zavisi od tepelneho odporu medzi tou
miestnostou a okolim, cize od plochy stien (a to je asi
tak jedine co s objemom suvisi), ich materialu, co je
za nimi a.p. Objem vzduchu hovori skor o tom, ako rychlo
sa tam bude menit teplota (napr. v pripade poruchy
klimatizacie), nez ako vysoko vystupa. Este za cias
SMEP-iek som videl zaznam teploty z jednej dost velkej
a vcelku prazdnej miestnosti, kde vypadla polovica
klimy - sice pomala, ale vcelku linearna ciara smerom
nahor bez vacsej snahy sa v dohladnom case vyrovnat.

Pre niekolko desiatok pocitacov v zavretej miestnosti
bude treba klimatizacia - to je povedzme 10 kW a to
je celkom slusna piecka. Klimu bude treba zratat tak,
aby bol jej tepelny vykon porovnatelny s maximalnym
stratovym vykonom hardware v tej miestnosti. Potom staci
velkost dimenzovat tak, aby sa tam clovek vedel pohnut.

Zdravi
--
                                   Stano