samba+ACL+XFS: problemy s pravy adresaru

Jan Houstek houstek na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Duben 29 07:56:36 CEST 2003

> Dobrý den,
>
> mám problémy se sambou s podporou ACL:

> - XFS 1.1 od SGI
> - kernel 2.4.9-31SGI_XFS_1.1smp

To je mozna oboji zbytecne stare. Nez pouzivat 2.4.9 s "oficialnim"
patchem, to uz bych si radsi opatchoval vanillu snapshotem XFS. Nicmene
nejsnazsi je asi jit do release 1.2.

> - Samba 2.2.8a ze samba.org, ./configure --with-acl-support

Hmmm. A skutecne jste musel configure upravovat? Me to jde i bez toho.

> - samba je členem domény
> - jako PDC slouží NT4 SP6

Tak s tim nemam moc zkusenosti. Maximalne pouzivam sambu jako clena domeny
proti jine sambe jako PDC, ale mohlo by to byt podobne.

> Problém nastává s adresářem: - při založení nového se správně nastaví
> vlastník skupina atd. ale všechna políčka /v nastavení práv ve windows/
> jsou prázdná přitom podle v linux jsou práva 755 - jak podle ls -la tak
> podle getfacl, práva se přitom při přístupu jiných uživatelů uplatňují,
> nelze je změnit vždy po tlačítku použít se vrátí zpět - po pokusu změnit
> práva nebo přidat např. uživatele se automaticky vytvoří další dvě
> skupiny CREATOR GROUP a CREATOR OWNER opět s prázdnými právy opět nejdou
> změnit - Skupina Everyone nejde odebrat - těch anomálií je ještě
> [...]

Tak tyto problemy neznam. Doporucuju ale podrobne precist man smb.conf, je
tam hodne nastaveni, ktera chovani ACL ovlivnuji. Mel jsem s ACL a sambou
taky dost problemu, ktere se tak pul na pul resily cetbou man smb.conf a
upgrady + upravami zdrojaku.

Jinak doporucuju tyto problemy resit primo v samba na lists.samba.org, nebo
primo s Jeremym.

-- Honza