padajici Apache

Úterý Duben 29 09:34:03 CEST 2003

Zdenek Mazanec píše:
> Treba ma zatizenejsi stroj a/nebo naopak prakticky nezatizeny, ale s velkym mnozstvim log souboru. Nemam to overene, ale imho se vola restart httpd po kazdem odrotovani toho jednoho logu, ne az po odrotovani vsech. To muze zpusobit velke mnozstvi pozadavku na restart httpd soucasne a ten to nemusi vydrzet. Ja tu mam jeden docela dost zatizeny apache (hodne virtualu) a  obcas se mi to stane taky. Jenze u me je to zpusobeno tim, ze konfigurace je tak velka, ze pozadavek na novy restart prijde driv, nez projde predchozi.
	Zalezi na nastaveni logrotate, jestli je tam spolecny zaznam
/var/log/httpd/error_log /var/log/httpd/access_log { ...

nebo pro kazdy soubor zvlast
/var/log/httpd/error_log { ...
/var/log/httpd/access_log { ...
Ti demoni dostavaji SIGHUP. Problem je v tom, ze je to moc mirna zadost a
oni si klidne dal vyrizuji to, co maji rozdelano.

> Jsem naklonen resit to tak, ze dam restart apache tesne za rotaci logu s tim, ze logrorate nebude httpd nijak postuchovat. Sice tim prijdu o par zaznamu do logu, ale fungovat to bude asi lip.
	Prijdete tim o konzistentni chovani demonu v jednu chvili.

> Jo, zabere to, ale je to opravdu hoodne brutalni a v komercnim vyuziti malo vhodne.
	Proc? Co je na tom nevhodneho? Kdyz vynecham varovne hlasky, zbyde mi
killall -HUP httpd; killall httpd; killall -KILL httpd
Znate nejake reseni, ktere dela totez? Mne nevadi vypadek webu o delce
pul az dve sekundy. Zato by mi vadilo, ze kazdy z procesu dela neco jineho,
obzvlast proto, ze ty logy jsou docela velke a musi se s nimi udelat vic nez
jenom rotace podle logrotate.