Rozdeleni disku,RAID

rvojta na unis.cz rvojta na unis.cz
Středa Duben 30 08:52:34 CEST 2003

> jo to je mi jasne, ze to rozdeleni disku nesovisi s tim jestli je tam RAID
> nebo ne.
> Me spis prave zajima jestli se normalne v praxi dela to, ze se ten disk
> rozdeli a potom se na kazdy ten diskovy oddil vytvori ten RAID..

Dobry den,
  souvisi a nesouvisi ... Protoze bud to udelate tak ...

    disk A         disk B         vysledek
    cela kapacita  cela kapacita  /

  ... a nebo ...

    disk A         disk B         vysledek
    x MB                          /mnt/neco
    y MB           y MB           /
    z MB           z MB           /mnt/neco2
                   w MB           /mnt/neco3

  To je na Vas co od toho chcete. Jeden vysledny oddil (/), ktery bude
  SW RAID-1 ze dvou disku a nebo chcete nekolik oddilu, ktere se budou
  skladat z ruznych casti ruznych disku. Vy se stejne nevyhnete druhemu
  pripadu, protoze s disky ruznych kapacit to ani jinak nelze, tzn. celou
  kapacitu mensiho disku muzete dat do RAIDu a zbyvajici kapacitu vetsiho
  disku budete-mit mimo RAID.

  Ja osobne pouzivam druhou volbu, rozdeleni disku a pak SW RAID pres
  jednotlive oddily.

--
UNIS, spol. s r.o.                                     Robert Vojta
Jundrovska 33                                          R&D Department