Prism 2.5 a kernel 2.4.21

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Pátek Srpen 1 00:39:47 CEST 2003

Milan Kerslager wrote:

>Kod v kernelu (byl) pro PCI kartu Prism 2.5 naprosto nepouzitelny, jadro
>se sekalo. Pouzil jsem jakysi driver, ktery byl v jadre (Red Hat 7.? a
>pak i 9).
>
>Pouzivam (verzi 0.0.4 asi 24 hodin, predchozi 0.0.3 asi 3-4 mesice).
>Verze 3 mela problemy a casto vypadavala (rekneme na cca 2-5 minut).
>Ta nova se zatim drzi, i kdyz jadro drzkuje a kartu obcas resetuje.
>
>Modul se preklada podle navodu v balicku extra (pomoci kernel-source
>balicku) a nove moduly se kopiruji mezi ostatni moduly jadra.
>
>http://hostap.epitest.fi/releases/hostap-0.0.4.tar.gz

> [...]

To jsou trochu zmatene informace. Pro PRISM2.5 existuji tri ovladace:

1. hermes   (soucast standardniho jadra, pouze klientsky rezim)
2. wlan-ng  (noveji i AP mod, je ale treba specielni firmware)
3. hostap   (AP mod standardne)

Zakladni odkazy jsou:

1. http://ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/v2.4/
2. http://www.linux-wlan.org/
3. http://hostap.epitest.fi/
4. http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Tools.html
5. http://www.czfree.net

Zakladni postup:

1. PREKLAD JADRA
2. PREKLAD WIRELESS TOOLS
3. PREKLAD OVLADACU
4. NASTAVENI SITOVEHO ROZHRANI

____

Bezne pouzivam hostap ovladace, pri jejich instalaci doporucuji
postupovat takto:

1. PREKLAD JADRA

Stahnout

http://ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.21.tar.bz2
http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/iw241_we16-6.diff

Rozbalit jadro, patchnout na we16, nakonfigurovat treba dle

http://www.volny.cz/oldfrog/prism2/config-2.4.21-prism2

Klicove jsou volby

General setup  --->
    CONFIG_HOTPLUG

General setup  --->
PCMCIA/CardBus support  --->
    CONFIG_PCMCIA
    CONFIG_CARDBUS
    CONFIG_I82092
    CONFIG_I82365

Network device support  --->
Wireless LAN (non-hamradio)  --->
    CONFIG_NET_RADIO
    CONFIG_HERMES
    CONFIG_PCI_HERMES
    CONFIG_PCMCIA_HERMES

Prelozit jadro, instalovat. Tim je prelozen i hermes ovladac.

2. PREKLAD WIRELESS TOOLS:

Pod timto novym jadrem prelozit a instalovat wireless tools

http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/wireless_tools.26.tar.gz

Pomoci treba 'iwconfig -v' overit, ze verze WE jsou stejne
v jadre i v utilitach. Pak lze ihned pouzit hermes ovladac.

3. PREKLAD OVLADACU

Nevyhovuje-li hermes z jadra, stahnout hostap nebo wlan-ng

http://hostap.epitest.fi/releases/hostap-0.0.3.tar.gz
ftp://ftp.linux-wlan.org/pub/linux-wlan-ng/linux-wlan-ng-0.2.1-pre9.tar.gz

Prelozit, instalovat, pouzit dle prilozenych README.

Mimo karet s Prism2.5 lze v AP modu provozovat i karty ORINOCO
pomoci modifikovaneho ovladace hermes, je treba specielni, nicmene
volne dostupny firmware, vice viz.

http://hunz.org/hermesap.html

4. NASTAVENI SITOVEHO ROZHRANI

Zakladni utilitou je (alespon pro hermes i hostap)
nastroj 'iwconfig'. Tim lze nastavit essid, kanal,
sifrovani, mod, MAC ACL a dalsi parametry.

____

Pokud byste mel nekdo potize s rozbehnutim wifiny nebo
dotaz, muzete mne kontaktovat - dle casu a nalady pomohu.

Hodne stesti s mikrovlnami preje
OldFrog.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'