VTIP: Nejkratsi linuxovy "vir"

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Sobota Srpen 2 15:25:07 CEST 2003

Ing. Pavel Janousek <Janousek na fonet.cz> wrote:
>        No zcela tomu nerozumim, nejsem shellovy odpornik, ale zapis
>
> :(){ :|:&};:

uhlar na work% :(){ :|:&};:
Badly placed ()'s.

...vivat tcsh ;-)

> si vysvetluju takto - co je ve slozenych zavorkach provadej nekonecne
> (tedy spust shell, udejel rouru - to vse na pozadi, aby se dostal ke
> slovu dalsi potomek) no a protoze pred nimi neni program, ale (), coz
> IMHO znaci, ze to spusti shell sam (ne v nove instanci)... => melo by
> vzniknout nekonecne mnoho ovlaken shellu spojenych rourou... - coz by
> mohlo znacit cosi o vycerpanych deskriptorech...:-)

ja zase takto:  :() deklaruje funkciu ":" ktora je definovana medzi { a }
to znamena ze obsahom funkcie : je volanie funkcie : a ak ta neuspeje
(standardne ano, kedze tam nie je exit 1) tak dalsie volanie funkcie :
(to cele na pozadi).  ; potom oddeluje prikaz (definiciu funkcie :) a dalsi
prikaz (volanie funkcie :).

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.