ld: cannot find -lpython2.x

Faltynek Pavel xfalty01 na stud.fit.vutbr.cz
Sobota Srpen 2 17:02:22 CEST 2003

Dobry den,

potreboval jsem zkompilovat zdrojaky vyuzivajici nejakeho API pro Python.
Mam RH9, "original" Python z RPM 2.2 (/usr/lib/...) a zkompilovany Python
ze zdrojaku 2.3 (/usr/local/lib/...).

Bohuzel dany projekt uzivajici Python se pri konfiguraci zastavi:

---- z config.log: ----
configure:10717: gcc -o conftest -O2 -Wall  -I/usr/X11R6/include  -s
-L/usr/X11R6/lib  -lSM -lICE -lX11  -lImlib2 -lttf -ldl -lpython2.3
-lutil -lpthread conftest.c -lpython2.3   >&5
/usr/bin/ld: cannot find -lpython2.3
collect2: ld returned 1 exit status
configure:10720: $? = 1
-----------------------

Kdyz jsem trosku patral po nejakem libpython2.3, zjistil jsem, ze jedine,
co by se tomu podobalo je

/usr/[local/]lib/python2.{2|3}/config/libpython2.{2|3}.a

jenze timhle se mi nepodari ldconfig obalamutit, protoze on ocekava ELF a
ne archiv. Zase na druhou stranu, funkce, ktere conftest vyzaduje jsou v
danem archivu viditelne. Co s tim? Verim, ze je to uplna blbost, ale ja na
to nemohu prijit ani nic rozumneho najit. O Pythonu vim zhruba to, ze je
to nejaky jazyk. Tot vse.

Prosim o radu.

dekuji,
    s pozdravem