Videokamera Sony a USB

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Neděle Srpen 3 14:29:41 CEST 2003

On 10. Jan, 01:22 PM CET, Jirka Nemec <blupix na seznam.cz> wrote 0 lines:

> Zdravím
> Otec si koupil Digitální Videokameru Sony DCR-TRV328E. Má digitální výstupy
> USB a i.LINK (pravděpodobně FireWire).

Určitě je to FireWire, je to jen jeden z marketingových názvů pro to stejné
rozhraní.

> Nevíte, zda existuje způsob, jak dostat to video přez USB do počítače pod
> Linuxem? Případně jestli to přez USB nebude stejně kvalitní jako přez
> FireWire, doporučili byste mi nějaký levný FireWire řadič?

Já koupil libovolný (bez jakéhokoliv výběru) za 800 bez DPH a fungoval na
první zapojení. Typ už si opravdu nepamatuji.

> Podle popisu v manuálu je i.LINK (FireWire) standard, takže by s ním neměl být
> problém.
> S videem pod linuxem začínám a za každou radu vám budu vděčný.

Já jsem začínal před měsícem s SONY TRV33E. Myslím, že výbavou jsou si
podobné.

Takže:

 - USB stahuji  fotky z memorystick karty a MPEG sekvence (pokud tam nejaké
ukládám). USB memorystick se mi přimontuje jako normální storage zařízení.

- USB streaming jsem nezkoušel pod linuxem, pod WIndow si z toho bez
problémů můžeš udělat webkameru

- FW používám pro stažení záběrů z kamery do počítače, myslím, že něco jako
dvgrab --format=raw --autosplit soubor.dv. FW se aktivuje modprobe ieee1394
a modprobe raw1394

- na kameře zapnu VCR a pustím dvgrab a on mi automaticky rozseká scény do
samostatných souborů, které si pak mohu pomocí kino sespojovat, jak
potřebuju

- kino je zatím slabý produkt, ale s FW řadičem jsem pro WIndows dostal
lepší software (umí více přechodů a nepadá)

- kino umí převádět do mpeg a divx, pokud máš příslušnou podporu
uff, tak snad jsem pomohl :))

MK