problemy s Linuxem

Petr Felcan beep na seznam.cz
Pondělí Srpen 4 02:34:14 CEST 2003

Michal Brauner wrote:

> [...]
>    vzdy mi to vrati tuto zpravu:
>                 "Unknown ICMP message received (type 13)" -
>                         dotaz na cas
>          nebo.. "Unknown ICMP message received (type 17)" -
>                         dotaz na masku
>    ping mi funguje (uz)
>    nemam vubec poneti proc to nejde, ale v iptables nic nastaveno
>    nemam (doufam :)
>
> 2, stahl jsem si program snort, pri startu se mi vypise chybove
>    hlaseni "Unknown user 'snort'". Vim, ze konfiguracni soubor je v
>    /etc/snort.conf ale kde se tam da nastavi uzivatel?

Mel by se pridat automaticky po instalaci balicku. Jakou mate distribuci?

Nicmene...
/etc/passwd a pridat
snort:x:103:1000:Snort IDS:/var/log/snort:/bin/false

/etc/group a pridat
snort:x:1000:

Pokud mate uid a gid obsazeny jinym uzivatelem/skupinou, samozrejme zamente
103 a 1000 za "volna".

> 3, pro prohlizeni www pouzivam Konqueror, nainstaloval jsem si
>    podporu javy, ale pokud nactu stranku s nejakym java apletem,
>    napise to "Nahravani apletu"

Pokud mate nainstalovany balicek kaffe, odinstalovat.
Java od SUNu nebo IBM?
Nastavit Konqueror -> Java a JavaScript -> odskrtnout "Pouzivat spravce
bezpecnosti"

> 4, doma mam v siti jeste jeden stroj s nainstalovanymi Windows 98
>    muzete mi poradit jak mam zaridit sdileni pripojeni k internetu?

p!=f