Samba - cteni pro vsechnz zapis jenom pro vybrane uzivatele

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Srpen 5 12:52:19 CEST 2003

> Dobry den,
> mam problem ktery uz tu byl jednou resen, ale ani po precteni predesle konference jsem nebyl uspesny.
>
> Chtel bych mit sdileny adresar ke kteremu maji vsichni pristup pro cteni, ale jenom urcity uzivatele do nej mohl zapisovat.
>
> Vim, ze se to asi udela prikazem write list = uzivatel, ale to mi nejak neslo.
> Dale se chci zeptat na co mam mit nastavene security = .
>
> Byl bych vdecny i za jakykoliv funkcni smb.conf soubor, ktery se prave timto problemem zaobira.

Ja to resim tak, aby se samba chovala jako Win9x - tj. pristup
se kontroluje podle hesla, ne podle jmena uzivatele.
Pak se to da udelat takto (kraceno) :

[global]
        security = SHARE

[mp3]
        comment = MP3 vseho druhu
        path = /home/samba/mp3
        username = smb-mp3-ro smb-mp3-rw
        read list = smb-mp3-ro
        write list = smb-mp3-rw
        only user = Yes

V systemu jsou dva linuxovi uzivatele. Pokud se pripojim jako
klient samby a zadam heslo uzivatele smb-mp3-ro, mam RO pristup.
Pokud zadam heslo uzivatele smb-mp3-rw, mam RW pristup.

Akorat ze zadne z tech hesel nesmi byt prazdne, coz je docela
skoda :-\

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s