Samba - cteni pro vsechnz zapis jenom pro vybrane uzivatele

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Srpen 5 14:15:10 CEST 2003

> Proc?

Kdyz jsem to zkousel poprve (cca 3 roky zpatky), chtel jsem aby
byl pristup RO bez hesla. Jenze pokud ma ..-ro uzivatel prazdne
heslo, pripoji se kdokoliv s jakymkoliv heslem RW !

Mozna to byla chybicka v Sambe, ale je (resp. bylo) to tak a mam
to ve svych poznamkach s nekolika vykricniky, protoze jsem se
nad tim pekne navztekal.

Jinak princip (aspon tak jak ho chapu ja) :
 - protoze je nastaveno security = SHARE, nebere se v uvahu
jmeno klienta
 - protoze se ale musi proti necemu udelat kontrola, zkousi
samba heslo proti heslum _vsech_ uzivatelu
 - aby se dalo nastavit jake heslo se vztahuje ke konkretnimu
sdilenemu adresari, da se pomoci direktivy username = .. omezit
mnozina uzivatelu, jejichz hesla se budou srovnavat (nam staci 2
protoze potrebujeme dve ruzna pristupova prava)
 - no a ktery uzivatel ma jaka prava se nastavi direktivami read
list = ... a write list = ...

Jo a abych nezapomnel - takle nastavena Samba chce dostavat
"plain password", tak si to spravne nastavte (na strane klienta
upravou registru Win - viz dokumentace samby, na strane serveru
nevim, nikdy jsem to nepotreboval).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s