samba a ceske znaky v suse8.2

Petr Palacký petr.palacky na sunrea.com
Pátek Srpen 8 14:21:22 CEST 2003

Resim problem se sambou (2.2.7a) a ceskymi znaky, prevazne v KDE (3.1).
Jelikoz mame heterogenni sit (desktopy suse8.2 a w2k, server suse8.2) je
sdileni na serveru pouze pres sambu.

 smb.conf obsahuje vse potrebne plus:
 client code page = 852 / zkousel jsem i cp852
 coding system = ISO8859-2

 fstab na linux desktopech:
 //192.168.0.1/lan /lan smbfs rw,iocharset=ISO8859-2,codepage=852 (zkousel
jsem i cp852)

 V KDE je cestina necitelna a nezapsatelna, naopak v GNOME je cestina pouze
zapsatelna, avsak primo na serveru je to zmet nicnerikajicich znaku. V
konsoli je vse jako v KDE - necitelna/nezapsatelna. Pokud pouziju LISA a
konqueror (smb://......) je vse naprosto OK - zapis i cteni, pricemz v
nastaveni "kcontrol -> internet a sit -> prohlizeni lokalni site" jsem mohl
pouzit jak iso8859-2, tak i ibm852.

 Od SuSE jsem aktualizoval posledni balicky samby, ale vysledek je uplne
stejny.