vyladění cache pro metainformace (a/nebo FS rychlý pro metainfo)

Vaclav Dvorak vdvo na vdvo.net
Neděle Srpen 10 02:48:13 CEST 2003

Nazdárek!

Mám následující dotaz: lze nějak vyladit Linuxový kernel tak, aby v
cache držel především obsahy adresářů a souborové metainformace, a jen v
menší míře obsahy souborů? Lze to vůbec na této úrovni odlišit?

Alternativní dotaz: jaký filesystém, raději žurnálový, je nejrychlejší
pro čtení adresářů a metainformací?

Jde mi o to, že potřebuji mít co nejrychlejší operace jako du, ls -lR,
atd. Na rychlosti všeho ostatního záleží daleko méně. Jsem ochoten pro
to i vyhradit značnou část paměti, pokud to pomůže.

Díky za jakékoliv nápady.

--
Vaclav Dvorak  <vdvo na vdvo.net>
http://www.vdvo.net/