Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Srpen 11 14:29:13 CEST 2003

On Mon, Aug 11, 2003 at 02:21:16PM +0200, Landa Martin wrote:

> A co se může stát??? Mám SuSE Linux 8.3

Nevěřím... :-)

>                                         a žádné takové poruchy jsem
> nevypozoroval. Když potřebuji něco změnit co vyžaduje práva roota,
> tak si buď otevřu konzoli superuživatele a nebo se odhlásím a znovu
> přihlásím jako root.

Vy věříte na existenci software (rozsahu KDE, nebavím se o "Hello, World")
bez chyb? Já ne. Projeví-li se chyba v programu běžícím s vaším UID, může
to způsobit problémy. Projeví-li se chyba v programu, který běží s UID 0,
může to mít naprosto nedozírné následky. Proto je vhodnější pod rootem
dělat jen to, co je nezbytně nutné. Spouštění KDE mezi takové činnosti
rozhodně nepatří. Když potřebujete provést něco pod rootem a jste přihlášen
do KDE, použijte 'su'.

                                                          Michal Kubeček