Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Pondělí Srpen 11 23:28:59 CEST 2003

On Mon, 11 Aug 2003 kocek.kvetoslav na vestizol.cz wrote:

> Obcas mi to tu pripomina konverzaci typu:
>
> Nejde mi nastartovat auto. Co mam delat?
> Zacit tim, ze budete chodit pesky. Je to bezpecnejsi.

Spis bych jako analogii pouzil:

Otazka: Kdyz pistoli zatloukam hrebiky, tak obcas sama vystreli.
Odpoved: Nepouzivejte pistoli k zatloukani hrebiku.

Samovolny vystrel pri uderu do hrebiku (predpokladam, ze uder neni veden
spousti) je sice nepochybne vada pistole, ale to nic nemeni na tom, ze
ten, kdo podobnym zpusobem umyslne testuje sve andely strazne, je *pip*.

Jinak k puvodni otazce: pokud chce tazatel dostat nejakou rozumnou
reseni, tak musi doufat, ze bud

1. najde se nekdo jiny, kdo se bude zaroven potykat se stejnym problemem a
zaroven bude chytrejsi a bude ho schopen vyresit (a take bude tak hodny,
ze se o reseni podelit s nim),

nebo

2. je to obecna chyba (tj. ne napriklad chyba v konfiguraci) a ze ji nekdo
pri prolezani kodu, ktery ji zpusobuje, nezavisle najde a opravi,

nebo

3. vyskytne se nejaky dobrak, ktereho svym postojem "co si to dovolujete
mi radit veci, na ktere jsem se vas neptal" jeste neodradil, ktery 3a. ma
kristalovou kouli, ze ktere zjisti vsechny informace, ktere v puvodnim
dotazu nebyly uvedeny, nebo 3b. je jeste vetsi dobrak a bude travit cas
pokladanim doplnujicich dotazu.