"Vyuziti" pameti

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Srpen 12 10:53:38 CEST 2003

	Vsak OS to udela za Vas...

> ano, kdyz tam nakesuje soubory. Ale me by zajimalo vyuziti pameti
> programy, abych na tom apletu videl, kdy uz bych mel pridat dalsi RAM,
> aby se nezacalo swapovat. Chapete?

	Tak ji oznacte jako nevirtualizovatelnou/neswapovatelnou a
budete ji mit stale v pameti - ze je to blbost a degraduje to vykon
zrejme vubec neresite...

> No prave. Podle me by bylo vhodnejsi, aby graficka udelatka ukazovala
> pamet zabranou procesy (RSS) a ne celkove vyuziti RAM, ktere (jak
> pisete) u spravneho OSu je porad 100%.

	Celkove vyuziti RAM je dle aktualni potreby - nikdy neni 100%...
Pokud je pamet potreba, prvni co leti z pameti je cache, pak stranky s
kodem, ktere se pravdepodobne hned tak nevyuziji (a lze je natahnout z
disku) a teprve pak se zacne swapovat - samozrejme, ze je urcita
modifikace tohoto postupu nutna a ucelna, ostatne, jak by to bylo
hnusne, kdyby vsechny OS meli stejnou virtualizaci a spravu pameti a
vykon by byl stejny...:-)