Vratenie spamu...

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Úterý Srpen 12 11:48:35 CEST 2003

Ing. Pavel Janousek wrote/napsal:
: > -----Original Message-----
: > From: Veros Kaplan [mailto:veros-XXXX na tac.cz]
: >    Já ještě Lufa doplním, je mnohem lepší ten spam odmítnout přímo při
: > SMTP spojení, tím přesunete řešení na správce serveru, který umožňuje
: > přes svůj server posílat spam.
:
: 	Kdepak to v RFC o SMTP najdu?

   RFC2821 subsection 3.3

    * If the verb is initially accepted and the 354 reply issued, the
      DATA command should fail only if the mail transaction was
      incomplete (for example, no recipients), or if resources were
      unavailable (including, of course, the server unexpectedly
      becoming unavailable), or if the server determines that the
      message should be rejected for policy or other reasons.

   Já to mám právo zamítnout "for policy or other reasons" po odeslání
DATA a tečky.

: >     Ideální by bylo řešit spamy přes nějaké obskurní věci typu
: > "rozpadající se spojení", "pomalá linka" apod (viz článek na
: > undergroundu několik měsíců zpátky).
:
: 	A nechat si ten mail posilat dokolecka... - fakt ftipne...:-(

   Ale pochopte, slušný MTA (u správce spamujícího server) to po nějaké
době vrátí odesilateli, pokud se to nepovede, tak správci serveru, toho
to bude otravovat a pokud ho to bude otravovat hodně, tak s tím něco
udělá...
   Když na spamy vyhradím nějaké 2Kb/sec, tak mne to linku žrát nebude.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
system disaster