Vratenie spamu...

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Srpen 12 11:49:05 CEST 2003

Milan Kerslager wrote:
: On Tue, Aug 12, 2003 at 07:13:03AM +0000, Mato wrote:
: > Zdravym vsetkych.
: >
: > Precital som zopar dokumentacii aj som googlil. Ale vacsinou som nasiel len
: > oznackovanie mailu ze je to spam.
: > Ako sa mi podari pomocou Postfix+Spamassassin+Procmail zabezpecit, aby ten
: > oznackovany mail vratil spat odosielatelovi...?
:
: Nedelejte to. V pripade spravne zpatecni adresy jen potvrdite existenci
: svoji adresy a vykoledujete si dalsi pridel spamu (stejne jako pri tzv.
: "odhlasovani").
:
	Praveze ne. Je treba neposilat spam zpatky, ale posilat
zpravu "adresat neexistuje". Coz se udela napriklad tak, ze v .qmail
spustite skript ktery se vrati s hodnotou 100. Jak se to dela v jinych
MTA netusim (ale treba to bude podobne). Samozrejme je dobre nechat
vygenerovani vraceneho mailu na MTA (protoze on to temer urcite udela
korektne) a ne si neco generovat sam a v horsim pripade to posilat na
adresu z hlavicky a nikoliv z obalek.

	Nicemu tim neuskodite, protoze je-li obalkovy odesilatel
zfalsovany, pak se na tuto adresu stejne vraceji nedorucitelne spamy
i od jinych. Nicmene casto v obalkovem odesilateli je neco, co pak
spammer zpracovava a zjistuje, ktere adresy existuji a ktere ne.

-Y.

|  I actually have a lot of admiration and respect for the PATA knowledge  |
| embedded in drivers/ide. But I would never call it pretty:) -Jeff Garzik |