"Vyuziti" pameti

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Srpen 12 12:55:01 CEST 2003

	Odpovim nejprve na proc - Protoze v Linuxu neni pravda, ze v
pripade pozadavku na dalsi pamet je nejprve vykopana cela cache,
vykopany "nepotrebne" buffery atd. a teprve, kdyz dojde fakt pamet, tak
je sdeleno "trhni si" - jednak mame urcity mechanismum killingu (OOM)
nejvetsich zroutu, jednak linux nealokuje pamet pomoci pesimistickeho
modelu (to je to, o cem jsem hovoril, ze ta virtualizace je v kazdem OS
jina, jine jsou parametry algoritmu a proto kazdy OS ma jine
vysledky/vykon/propustnost...) a v podstate jediny zpusob, jak se
dozvedet, kolik ze pameti bych "aktualne" mel mit, aby byly uspokojeny
naroky aplikace se totiz pomoci `free` nebo pripadne /proc/meminfo
NEDOZVIM - to je to stezejni - NEDOZVITE se ten udaj, ktery hledate...

	Pokud chcete udaj, ktery hledate, musite svou pozornost zamerit
na /proc/<PID>/stat* soubory (kde presne udaj hledat nevim - snad doplni
jini a nebo byl na toto tema serial na rootovi, kdyz nic, tak SRC jadra
je Vasim handbookem:-]). A uprimne, prochazet vsechny PID adresare a
vyrabet udaj do appletu jiz neni casove a vykonove zanedbatelna operace,
aby to i na modernich strojich slo delat on-line do grafu (pokud nekdo
obetuje tento vykon, prosim, obavam se, ze to bude velka minorita)...