Vratenie spamu...

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Úterý Srpen 12 16:43:19 CEST 2003

On Tue, 12 Aug 2003, [iso-8859-2] Pavel Janoušek wrote:

> 	Mozna jsem neco nepochopil, ale pokud jsem dobre cetl, tak je to v
> podstate to same, co ma sendmail jiz davno v sobe - access.db... - to,
> ze ja tam cpu 550 (We do'n like spammers!) a ni 443 (Try again later)
> IMHO neni podstatne, protoze zalezi na odesilatelove MTA, co pro nej
> "later" je...

IMHO rozdiel je vo filozofii:

- access.db je zoznam, kto je tam ma smolu (blacklist) resp. smolu ma kto
  tam nie je (whitelist) no a zoznam upravuje niekto rucne

- graylisting automaticky prepoklada ze neznamy je zly, ale da mu sancu
  skusit to neskor, to ho uz pusti. stavia na to, ze spamer musi
  "hit&run", teda rozposlat co najviac mailov a utiect k inej adrese -
  nema cas posielat to znova, a ked aj nahodou ma, zdvihne mu to cas (=naklady)
  zoznam sa upravuje automaticky

--
jozef  :-)