problemy s Linuxem

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Srpen 12 16:44:57 CEST 2003

Dobry den,

On Sun, Aug 03, 2003 at 11:09:20PM +0200, Michal Brauner wrote:
> Dobry den,
> jsem teprv (trochu pokrocilejsi) Linuxovy zacatecnik a mam par otazecek:
>
> 1, programkem icmpquery se snazim odesilat ICMP zpravy na svuj pocitac,
>    vzdy mi to vrati tuto zpravu:
>                 "Unknown ICMP message received (type 13)" -
>                         dotaz na cas
>          nebo.. "Unknown ICMP message received (type 17)" -
>                         dotaz na masku
>    ping mi funguje (uz)
>    nemam vubec poneti proc to nejde, ale v iptables nic nastaveno
>    nemam (doufam :)

No, tak to by nezaskodilo se podivat, ne?

iptables -L -n

> 2, stahl jsem si program snort, pri startu se mi vypise chybove
>    hlaseni "Unknown user 'snort'". Vim, ze konfiguracni soubor je v
>    /etc/snort.conf ale kde se tam da nastavi uzivatel?
>    (angl. moc neumim)

Je treba zalozit uzivatele snort. Napis distribuci, nekdo ti
poradi...

> 3, pro prohlizeni www pouzivam Konqueror, nainstaloval jsem si
>    podporu javy, ale pokud nactu stranku s nejakym java apletem,
>    napise to "Nahravani apletu"
>
> 4, doma mam v siti jeste jeden stroj s nainstalovanymi Windows 98
>    muzete mi poradit jak mam zaridit sdileni pripojeni k internetu?

Jiste, je treba zapnout maskaradu a nastavit vse, aby to
fungovalo... Ovsem mame malo informaci: je to vyacene spojeni,
pevna linka, ADSL...

Spousta informaci je v HOWTO, napr. IP-Masquerade-HOWTO,
Masquerading-Simple-HOWTO, dale IP-Subnetworking, Net-HOWTO
apod...

> Michal

Zdravi
Honza Marek