Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota... (DLOUHÉ)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Srpen 13 04:44:44 CEST 2003

On Tue, Aug 12, 2003 at 07:00:01PM +0200, Petr Vileta wrote:

> Jasne, jenze kdyz tento nastroj budu spouste dejme tomu 20x protoze se mi
> proste nedari neco nastavit, tak budu muset 20x zadavat heslo roota a to
> obvykle nebyva "X" nebo "AA" ze? Me jde proste o to, ze kdyz hodlam nekolik
> hodin venovat prevazne konfigurovani systemu nebo instalovani/odebirani
> programu, tak se nechci zdrzovat zadavanim rootovskeho hesla kazdych par
> minut.

Ale kdepak, jednou si spustíte su a z něj si pak dvacetkrát spusťte ten
konfigurační nástroj. Heslo, zcela překvapivě, zadáte jen jednou...

> No na to uz jsem prisel hned prvni den :-) Co ve woknech udelam jednim
> programem, to v linuxu musim delat vetsinou 5 ruznymy programy v presne
> definovanem poradi :-)

Od toho jsou skripty... :-)

> Jo, tuhle radu mam uplne nejradsi, hlavne kdyz ji radce poskytne jako
> jedinou :-) To uz nemusi psat radeji vubec nic.

Když jsem tu někdy v roce 1995 takovou odpověď párkrát dostal, také se mi
to nejdřív nelíbilo. Jenže jsem nebyl takový mistr světa jako vy a původní
tazatel, takže jsem se neurážel a nepoučoval dotyčné, jak se mají chovat
k začátečníkům. Místo toho jsem se do toho manuálu podíval. A pochopil
jsem, že ti lidé mají naprostou pravdu - řešení tam téměř vždy bylo.

> Ja rikam, ze "Kdyz selzou vsechny pokusy, je treba precist si navod" :-)

Je vidět, že jste zvyklý na Windows. V Linuxu bývá zvykem dokumentací
začít.

                                                          Michal Kubeček