ssh host resolving

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Středa Srpen 13 16:35:25 CEST 2003

Narazil jsem na zajimavy problem a asi hledam spatne:

mam dva identicke systemy (RedHat 7.2 + updates)
jen openssh neni aktualni, alebrz verze 3.4.p1

problem je v tom, ze ssh jednim smerem se nejprve
na par vterin (7) zasekne a az pak vse pokracuje normalne,
druhym smerem jde vse bez problemu

oba stroje se navzajem maji v /etc/hosts
a oba stroje maji v /etc/resolv.conf nastaven nameserver,
v obou pripadech jiny, protoze jsou v jinych sitich

problem zmizi, pokud uplne smazu /etc/resolv.conf na tom
zlobivem stroji

a z logu strace se zda, ze se opravdu zasekava na dotazu
na nameserver, protoze ten o tom druhem stroji nic nevi

Neni mi ale jasne, PROC se nameserveru vubec pta,
nebot v tu chvili ma vse potrebne napsano staticky v /etc/hosts
(nameservery jsou totiz zcela mimo moji pravomoc)

V /etc/host.conf mam
order hosts,bind
a v /etc/nsswitch.conf mam mj.
hosts:      files nisplus dns