nfs,samba - jak pripojovat uzivatelum

Roman Vasicek rv na petamem.com
Čtvrtek Srpen 14 12:56:32 CEST 2003

On Thu, 14 Aug 2003, marek cervenka wrote:

> muzete mne to prosim trochu upresnit?
> kde mam rict ze chci namoutovat nejaky svazek z nfs serveru?
>
> pokud bych to udelal nejakou berlickou, jak udelat aby kazdy user mel
> pristup do sveho adr?
>
> asi by to mohlo fungovat takto
> na pepovi
> mount -t nfs karel:/home /mnt/home
> cd /home/lida
> ln -s /mnt/home/lida karel

Nevim co resite, nebo jsem to pouze nepochopil...

Na pocitaci karel mam funkcni nfs server a dam exportovat /home pro
vsechny pocitace v lokalni siti pridanim nasledujiciho radku do
/etx/exports
/home  /255.255.255.0(rw,no_root_squash)

v /etc/fstab na pocitaci pepa mam
karel:/home     /home   nfs     defaults 0 0

pri startu pocitace pepa si zajistim i nastartovani nfs zapnutim sluzby
nfs napriklad takto
/sbin/insserv nfs

Nyni po startu serveru karel a naslednem nabehnuti stanice pepa budu mit v
/home na pepovi to co je na serveru a kterykoliv uzivatel, ktery se
prihlasi na pepu bude mit k dispozici svuj home, ktery vsak je fyzicky na
serveru karel.

 Je to to co jste chtel?

  Roman