antispam + sendmail HELP ME!

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Srpen 18 14:29:00 CEST 2003

zdravim all,

majme mail-relay server so sendmailom. adminuju si ho cez webmin a nebolo by
to dobre menit. mam za ulohu nasadit na to nejake anti-spam riesenie s
filtrovanim spustitelnych attachmentov (com, exe, bat, atd). zatial mam
vymysleny spamassassin, ale neviem co s nim. po asi tyzdni guuglovania som
sa dostal k tymto variantam ako spojit sendmail so spamassassinom:

- procmailrc. ak dobre chapem tak to checkuje mail pred ulozenim do mailboxu
a tudiz to nie je vhodne pre mail-relay server, cez ktory posta len
prechadza. instalovat to na koncove mailservre nie je vhodne, jednak ich je
viac a jednak ide o setrenie liniek medzi relayovacim serverom a koncovymi
servrami, co by sa pri mazani spamov na koncovom mailserveri nedalo spravit,

- spamass-milter. podla webu milter.org je stale unstable a pri serveroch s
vyssim loadom ho treba restarovat aj niekolkokrat denne. kedze cez ten
mailserver idu takpovediac 24 hodin denne objednavky ktore musia byt
vybavovane okamzite, je to riziko ktore si nemozem dovolit.

- mailscanner. bezim ho s postfixom na svojom serveri, chodi dobre ale
_strasne_ ma serie ze mam kvoli nemu dva adresare s konfiguraciou MTA (kedze
mailscanner bezi medzi dvoma mta-ckami s dvoma odlisnymi mail frontami a on
len berie maily z jednej fronty, kontroluje ich a hadze do druhej). varianta
s dvoma konfiguraciami MTA je dost nevhodna, neviem ako by som na to nasil
webmin. minule som sa obabral aj ja, nieco som menil v konfiguracii postfixu
a desne som nechapal, preco to nefunguje.. az po par hodinach mi nahodou zaplo
ze to treba rekonfigurovat na dvoch miestach.... :o(( v kombinacii so
sendmailom mame mailscanner este u jedneho zakaznika a tak tak raz za par
tyzdnov az mesiacov odvisne a kym mu clovek nepomoze rucne, je firma bez posty.

mate niekto nejaky dalsi napad? poziadavky - sendmail musi byt nadalej
adminovatelny cez webmin, a musi to byt riesenie _STABILNE_, ziadne padave
zbastle. a podla moznosti dobre zdokumentovane... dakujem mnohokrat,

michal rybarik