APC UPS na dva PC

=?8859_2?B?THVr4bkg?=Matela linux na vemat.cz
Úterý Srpen 19 22:06:46 CEST 2003

Dobrý večer,

Rád bych se dověděl názor jak řešit následující situaci:
Máme Linuxový server (Celeron 400 MHz bez monitoru) a pracovní stanici s Win XP Home (Celeron 1,1 GHz s 19'' monitorem). Oba počítače jsou na Back-UPS CS 500. Tato UPS je oba bez problémů utáhne.
Řeším, jakým způsobem oba počítače vypínat při výpadku proudu. Napadají mě dvě varianty:
1) UPS komunikuje s Win XP a Win XP nějakým způsobem oznámí Linuxu, že má vypnout
2) UPS komunikuje s Linuxem a ten nějakým způsobem oznámí stanici s Win XP, že má vypnout

Doposud vím (nebo se domnívám), že:
Win XP může s PC komunikovat jak pomocí USB, tak i sériovým kabelem se SW PowerChute plus
Linux určitě po instalaci balíku APCUPS bude komunikovat sériovou linkou (a snad i s USB ???)

Jestli má někdo zkušenost s podobným zapojením, pak uvítám každý námět, radu nebo odkaz na nějaký zdroj na webu.

Předem dík všem

Lukáš Matela

PS: Napadá mě, že v Linuxu by mohlo exitovat něco, co pošle signál, který mu přijde na COM1 (z UPS) hned na COM2 (a ten by byl připojen na Win XP). Tzn. démon, který odposlouchává port COM1 a hned přepošle na COM2. Domnívám se totiž, podle toho co jsem zatím viděl, že Back-UPS CS 500 posílá po sériové lince pouze jednoduché signály a to pouze jednosměrně. S těmito signály pak musí umět pracovat jak Win XP tak i Linuxový stroj s APCUPS.
Nebo existuje něco jednoduššího?