Zpozdeni na seriovem portu 16550A

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Srpen 20 09:28:39 CEST 2003

Pavel Kankovsky wrote:
: Tohle vypada tak, ze je to skutecne tim, ze je UART nastaveny tak, aby
: v bufferu pokud mozno nastosoval az 8 znaku, nez posle interrupt (patricna
: klicova fraze je "trigger level"). Coz je pochopitelne vetsinou dobry
: napad, protoze to zmensuje pocet interruptu, vadi to akorat kdyz nejaka
: trubka vymysli zarizeni, co dokaze prijimat data jen obcas. :)

	Jo, presne tak :-)
:
: setserial rozumi flagu low_latency, ale to zjevne ovlivnuje hlavne
: terminalovou linkovou disciplinu, i kdyz to i tak muze dobry napad pouzit.
:
: Jak tak na to koukam, tak trigger level nejde v Linuxu nastavit primo, ale
: mohlo byt to jit udelat neprimo nastavenim rychlosti. Nebudu predstirat,
: ze rozumim tomu, o co se snazi ten divny kod v jadre, ale nastaveni
: rychlosti na < 2400 by mohlo zafungovat.

	Ano, sem jsem se pri cteni drivers/char/serial.c dostal taky.
Je-li <2400, nastavi se i 16550 na IRQ po prvnim bajtu. Jinak to asi
primo nejde. Bohuzel ja mam natvrdo 9600 a nemuzu to ovlivnit.

	Zaver ze to (bez inb/outb nebo editovani driveru) nejde
povazuji za dostacujici, zvlast kdyz mi 16450-kompatibilni mod funguje.
Jen jsem chtel aby se na to podival jeste nekdo jiny nez ja, jestli
jsem neco neprehledl.

-Y.

|  I actually have a lot of admiration and respect for the PATA knowledge  |
| embedded in drivers/ide. But I would never call it pretty:) -Jeff Garzik |