Odkaz na nezname misto v PHP(HTML)

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Středa Srpen 20 20:08:55 CEST 2003

Petr Vejsada wrote:

> Hm, takovou odpoved jsem celkem i cekal. Jenze ja se neptam, jak to udelat v
> PHP (protoze v PHP to nejspis rozumne nejde), ptam se, jak to udelat v
> "nevimvcem".

*** I kdyz to je Offtopic tak v PHP to IMHO celkem rozumne jde pres ereg
operace. Jen je tu nekolik problemu.

1) predpokladam, ze text, ze ktereho se chcete odkazovat je HTML. V
takovem pripade je asi spis rozumne zavest nejaky metatag uzavreny v < a
> tak ze kdyz ho nahodou poslete do sveta tak ho clovek neuvidi, neb prohlizec by nezname tagy mel ignorovat a nezobrazovat.

2) bhude se to blbe udrzovat. Obecne neni problem osetrit situaci, kdy
ponazezeni te znavcky z ni vyseparyjete nejakou identifikaci a dotazem
do databaze overite, znate-li pro ni nejaky zaznam a v pozitivnim
pripade vygenerujete odkaz. Potiz vidim v tom pouzivani znacen "dopredu"
kdy si pripravite odkazy i kdyz jeste nemate tu cilovou informaci. Casem
dospejete do stavu, kdy pridate nejakou informaci, zjistite, ze jste o
tom uz xkrat psal a ted jak rozumne pridat ty znacky.

Nicmene znovu opakuji. Pres regularni vyrazy to v PHPO resit lze, nejak
podobne to mam v jednom redakcnim systemu, parser byl puvodne v perlu,
nasledne prepsan do PHP. Bohuzle jsem ani jednu verzi nepsal ja, takz
epodrobnosti z hl;avy nevim, musel bych to hledat a uplne trivialni to
me zase nepripada, ale bude to spis moji ne uplne dobrou znalosti
regularnich vyrazu.

Honza

--