flash Biosu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Neděle Srpen 24 16:56:38 CEST 2003

> Potřeboval jsem updatovat BIOS ale stále se nedaří.... Použil jsem
> příslušný flashovací program pro Award, našel několik novějších verzí
> Biosu a vše spustil podle návodu..... všechno ale končí na hlášce " The
> program file's part number does not match with your system".
> Mám desku Lucky Star K7VAT (VIA APOLLO KT133 PCI)
> Neví někdo co s tím....
Protoze delam take HW pokusim se odpovedet. Flashovaci program i prislusny
bios je potreba stahnout ze stranek vyrobce desky (Lucky Star), ne ze
stranek vyrobce chipsetu (VIA). Uz jsem narazil na pripady, kdy VIA ani
AWARD nemeli tuseni, ze nejaka garazova firma vyrabi desky s jejich
chipsetem nebo biosem a nedali jim svoleni ani certifikaci. Takoveto biosy
pak skutecne nesly preflashovat.
Kdyz startuje vas stary bios, tak by se nekde melo zobrazit jeho cele cislo.
Byva to vetsinou vpravo dole a je dost dlouhe. Tak si ho napiste a podivejte
se na stranky Awardu a nekde tam je hledani biosu podle tohoto cisla. Pokud
se nenajde, jedna se asi  o piratskou vyrobu bez jejich vedomi.
Dalsi moznost je, ze na nekterych deskach je switch, ktery povoluje/zakazuje
preflashovani biosu. Pokud to mate nahodou nastaveno na Disable, tak to muze
flashovaci program pouze spatne vyhodnotit a ohlasit jinou chybu, nez o
jakou ve skutecnosti jde.
Take jsem se uz setkal s tim, ze nektere verze flashovaciho programu
odmitaly spolupracovat s jinym DOSem, nez MS-DOS, at uz MSDOS3.x az 6.22,
nebo ten windowsovy (MSDOS 7.x) z Win9x/ME.

--
Petr