HTB a ping

Phill PedroPhill na seznam.cz
Neděle Srpen 24 22:11:40 CEST 2003

Zdravim,
    nedari se mi uz dlouhou dobu rozchodit HTB tak, aby splnovalo to co
potrebuju.
Resim pomerne oblibeny problem, na ktery jsem nikde nenasel zadny priklad.
Pokud byste nekdo neco meli, moc bych to uvital.

Mam sdilenou linku na internet 160kbps a potrebuju, kdyz napr. nekdo zacne
stahovat a ja zrovna budu prohlizet web, aby se jemu zpomalilo stahovani.
Jiny priklad: Chci hrat Q2, ale zrovna jsem uprostred stahovani z FTP,
atd...
Jeste jiny: Nekdo pouziva aplikaci P2P, nechci ji omezit natvrdo, chci ji
omezit
pouze kdyz to bude potreba.

Snazim se na zacatek o jednoduchou vec. Stahuju soubor z FTP a zaroven
pingam na nejaky server.
Pomoci HTB chci udelat aby icmp paket mel vetsi prioritu, nez pakety
ostatnich protokolu.
Nefunguje mi to, ping se porad pohybuje na vysokych hodnotach, jako kdyz HTB
nepouzivam.

LOCAL="eth1"
NET="ppp0"
CEIL=160
 tc qdisc add dev $LOCAL root handle 1: htb default 11

 tc class add dev $LOCAL parent 1: classid 1:1 htb rate ${CEIL}kbit ceil
${CEIL}kbit
 tc class add dev $LOCAL parent 1:1 classid 1:10 htb rate 100kbit ceil
${CEIL}kbit prio 1
 tc class add dev $LOCAL parent 1:1 classid 1:11 htb rate 60kbit ceil
${CEIL}kbit prio 2

  tc filter add dev $LOCAL parent 1:0 protocol ip prio 1 handle 1 fw classid
1:10
  tc filter add dev $LOCAL parent 1:0 protocol ip prio 2 handle 2 fw classid
1:11

  iptables -t mangle -A PREROUTING -p icmp -j MARK --set-mark 0x1
  iptables -t mangle -A PREROUTING -p icmp -j RETURN

  iptables -t mangle -A PREROUTING -j MARK --set-mark 0x2

Dekuji moc za jakoukoliv radu

Phill