Ponekud OT - vykradene logo a design web stranek?

Dominik Kollar info na is-up.net
Pondělí Srpen 25 12:27:42 CEST 2003

DD,

<info>
!!!!! veskere nize uvedene veci jsou off-topic konference cz.comp.linux
    predem se omlouvam za flame ... !!!!
</info>

Debian User wrote:

> Prominte, ze to posilam sem, ale zkuste se podivat na tyto dva weby:
>
> http://www.trolltech.com (stranky tvurcu knihovny QT)
>
> a http://www.qshop.cz (stranky ceskeho i-net shopu).

- na logotypu techto dvou webu (spolecnosti ci ceho) mi pripada stejne
pouze to ze bylo pouzito pismeno Q, a to je asi pochopitelne ... nicmene
jak si muzete povsimnout tak v logotypu QT figuruje misto klasicke nozky
pismeno T, coz je prvek ktery dodava logutypu QT vtip ... coz si myslim
ze je dosti odlisujici prvek (otazka zni zda si p. Lanik neplete pojem
Logotyp a pismeno daneho fontu, nicmene i zde bych pochyboval o
shodnosti pouziteho fontu) U logotypu q-shopu je vtip v 'narovnani'
pismene Q ...

> Nevim, mozna je letos zelena v kurzu (vsichni videli Matrix, ze), takze
> se mozna jedna o nahodu, ale to logo a celkovy vzhled... Podle me se
> cesti tvurci az prilis ispirovali.

- vzhledem k tomu ze prezentace www.qshop.cz funguje jiz pres rok
nevidel bych inspiraci v Matrixu jako moznou. BTW ta prezentace byla v
puvodni verzi vicebarevna (oranzova, fialova, a tusim jeste zluta) to
vse dle barev jednotlivych sekci ... nicmene protoze spolecnost zuzila
sortiment tak zbyla tato jedina sekce ... ( ja jsem Matrixe nevidel ...)

> Vzhledem k tomu, ze se to (byt dosti okrajove) tyka i Linuxu, tak by me
> jen zajimalo, jak v takovem pripade postupovat? Hlasit to nekam (zas si
> nechci pripadat jako nejaky "bonzak"), nebo to nechat byt? Byt to moje
> prace (zejmena vymyslet dobre logo je kumst), tak by me to dost
> nastvalo, ze si to nekdo "jen" vypujcil, trochu upravil a sup s tim na
> web (a pobral za to jiste nemalo penez)

- pokud citite ze by mohly byt dotceny prava spolecnosti Trolltech, neni
nic jednodussiho nez kontaktovat jejich HQ
http://www.trolltech.com/contact/index.html?cid=2

- pokud mate pochybnosti o puvodu napadu, neni nic jednodussiho nez se
obratit bud na tvurce prezentace http://www.need.cz, nebo na
provozovatele serveru q-shop http://www.qshop.cz, potazmo
http://www.cqe.cz, no a pokud ani to nestaci, nezbyde nez se zastavit na
nektere ze stanic PCR a podat trestni oznameni na neznameho pachatele ...

zaverem:

- kazdopadne souhlasim s tim ze vymyslet dobry logotyp je umeni, proto i
ja si vazim kazdeho takoveho cloveka ...

- imperativy jako 'zlodej', 'vykradeny', 'zcizeny' pouzivam jen v
pripade pokud pro to mam padny duvod, jinak se vystavuji nebezpeci ze
bych mohl poskodit prava dane osoby vuci ktere tyto imperativy pouzivam ...

- pokud ma p. Lanik presto pocit ze musi svuj (z meho pohledu zcela
neopodstatneny hnev) ventilovat, at se mi ozve na muj email. Seznamim ho
s blizsimi podrobnostmi vzniku stranek www.qshop.cz.

Dominik Kollar
<info na is-up.net>