Prohledavani souboru

Jaroslav Kucera unclefido na mail.muni.cz
Úterý Srpen 26 11:07:14 CEST 2003

On Tue, 26 Aug 2003 10:36:10 +0200, marek novotný wrote:

> Dobry den,
>
> mam takovy zacatecnicky dotaz, jak lze nejsnaze prohledavat obsah souboru
> daneho typu.
>
> Zkousel jsem grep, ale nejak mi nefungoval podle mych predstav. Potrebuji
> prohledat soubory typu *.sql v celem adresari, ale i jeho podadresarich (a
> toto mi nejde), a nalezt v techto souborech *.sql vyskyt textu "neco".
> Zkousel jsem:
>  grep -i neco *.sql
>
> Dekuji predem za libovolne napady.

Asi to nebude nejefektivnejsi, ale funguje to:

#!/bin/bash
# find v aktualnim adresari najde vsechny soubory s koncovkou sql
for i in `find . -type f -iname *.sql -print`
do
# tyto soubory dostane v promene grep, ktery hleda slovo "neco"
if grep "neco" $i
then
# a je-li toto slovo v souboru nalezeno, pak vypiseme jeho uplnou cestu
echo "$i"
fi
done

--
Jaroslav Kucera

`long long long' is too long for GCC

It's nice to be important. But it's more important to be nice!