TEST mail serveru + název počítače + název domény

Dejma dejma na volny.cz
Úterý Srpen 26 16:22:55 CEST 2003

Dobrý den,

chtěl bych s Vámi konzultovat jak chci testovat mail server. jelikož mi
to stále nejde, řekněte mi někdo že dělám něco blbě.

Mám sít LAN 192.168.1.0/24. Na síti GW též jako DNS FW, kde v host mám
192.168.1.203 intrasnet.cz
intrasnet.cz je můj testovací MAIL server na MDK 9.1 mám naistalován
postfix a courier.

kdekoliv v síti pinknu na intrasnet.cz tak mi to pinká na 192.168.1.203
což je OK.

Když pošlu email z LAN na dejma na 192.168.1.203 nebo na dejma na intrasnet.cz
tak ho postfix v pohodě přijme a šoupne UNIX dejma userovi
Když pošlu email z LAN na   tak ho postfix v pohodě přijme a šoupne UNIX
dejma userovi

dále je taková zajímavost.
dejma je unix user a v aliases mam:
idiot:	dejma
hovado:	dejma
#pokud nemám i záznam
dejma:	dejma
#tak to při pokusu o odeslání vyhodí tuto chybu:
a userovi dejma přijde i druhý mejl od MAILER-DAEMON s hláškou
"Temporary lookup failure" - nevím co s tím, takže používám i alias sám
na sebe - je to tak správně????

2) pak jsem zmaten s parametry názvu počítače a domény:

V linuxcofu se zadává:
Host name + domain (nevím co zde zadat počítač chci aby se jmenova
tucnak + doména nevím snad ten intrasnet.cz)
Primární jméno + domain (další jméno, z toho jsem super zmaten kolik
jmen a domén mám nastavit na jednom kompu)

Obávám se, že kvůli zmatkům se jmény intrasnet.cz tucnak.intrasnet.cz a
doméně nemhu smysluplně nastavit parametry v postfixu

Tady jsem se v tom pěkně zamotal. IP 192.168.1.203 = intrasnet.cz
Jak tedy zvolit hostname a domain s ohledem na to, že až si pohraji se
servříkem, tak to prubnu naostro s naší doménou s korektním MX záznamem
a veřejnou IP?

Rád bych přejmenoval jen intrasnet.cz na veřejnou doménu a mělo by to
fachat?!?

Prosím sundejte mě někdo z mých utopických představ na zem, děkuji
Dejma.