soft patenty

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Srpen 27 15:55:53 CEST 2003

> Prominte, nepochopil jsem presne na co se ptate, proto jsem napsal
> to co jsem napsal. Za "sw" patent bych treba ja povazoval treba RSA.
> Patentovan byl, na zaklade ceho nevim, domnivam se, ze tvurci se
> daji oznacit spise za akademiky nez za lidi od mlynku na penize...

  Dobre, mate bod, RSA je neco co bych za "patentovanihodne" povazoval. (Byt
je otazka, zda to nebylo patentovano jenom proto, aby si to nemohl
patentovat nekdo jiny.)

> No vidite, takze to ve svem dusledku a v konkretnim pripade mohlo byt kontraproduktivni...

  Nechapu logiku. Ja rikam, ze SW patenty mohou brzdit vyvoj, nebot diky nim
zapadnou progresivni technologie.

> No vidite - polozim vsak otazku - kdo za situaci muze?

  Ti lide, kteri prosadili SW patenty. Ze je nekdo pouziva k potirani
konkurence, to je sice neprilis pekne, ale logicke chovani.

> Ciste z tohoto pohledu bych byl schopen rici, ze se zdejsi komunita boji
> konkurencniho boje a umele si snazi uzmout vetsi cast kolace nez jakaji
> nalezi...

  Hm. Tak to jste asi necetl co jsem psal :-) Nekolikrat jsem psal, ze SW
patenty => mensi konkurence. Ja jsem proti SW patentum a pro vetsi
konkurenci.

> A ted uprimnou otazku - toto vite nebo jste ovlivnen tim, ze se
> spekulativni kauzy medialne rozmazavaji? A ty jasne a pravne ciste nejsou
> vubec "zajimave"?

  Nemam k dispozici zadnou statistiku (vy tak ne :-). Ale rozhodne nevim o
zadnem pripadu, kdy mala firma vyvinula nejaky super postup, ktery si
nechala patentovat, velka ji ho chtela ukrast (a zabrat trh pro sebe) ale
spor prohrala. (Tedy patent ochranil prava mensi firmy.) A takovyto pripad
je IMHO rovnez medialne zajimavy.

								Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----