Automaticka synchronizace casu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Srpen 27 19:54:50 CEST 2003

On Tue, Aug 26, 2003 at 05:18:53PM +0200, Petr Simandl wrote:
> Ahoj,
>   ja mam na rh73 nasledujici
>
> 1. nainstaluj ntp
> ja mam
> [simandl na jablonecka simandl]$ rpm -qa | grep ntp
> ntp-4.1.1-1
>
> 2. vyber si nejaky server na ktery se "zavesis"
> zkus treba atmruk.pasnet.cz nebo tik.cesnet.cz

Vyber si dva tobe nejblizsi. Existuje seznam time serveru, cca pred pul rokem
sem nekdo posilal i odkaz.

> 4. zajisti spousteni pri startu a spust ntpd a presvedc se jestli bezi
> chkconfig ntpd on
> service ntpd start

Bacha, nejdrive je treba ve skriptu overit, ze se pred startem ntp spusti
ntpdate (proc viz man).

> 5. jdi na deset minut na kafe/caj/rum a dej sanci ntpd se zavesit

To je v celku rozumny napad ;)

> 7. Pokud nechces mit demona ntpd a staci ti jednorazove serizeni hodin tak staci napsat
> ntpdate 10.33.10.75

To v mnoha pocitacich umistene v cronu bohate staci. Ja osobne davam prednost
ntpdate.

-- Dalibor Straka
PS:Nesly by lepe zalamovat radky?