PXE boot

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Prosinec 1 11:57:10 CET 2003

> Nejak jsem asi nepochopil , romomatic slouzi snad jako (e)eprom kody do
> sitovek. DEjte tam pxelinux.0 ze syslinuxu (tedy na ten tftp server, nikoli
  Ne, skutecne je to v poradku. Moznosti jsou totiz dve vyplyvajici z
omezeni PXE, ktery nemuze jen tak natahnout treba bzImage nebo nbi.
Proto se to resi bud pxelinuxem, ktery ma ovsem malou nevyhodu a to ze musi
byt zvlast jadro zvlast initrd a jeste ke vsemu se to blbe spravuje.
  Dalsi moznost je dvoji boot. Funguje to tak, ze PXE stahne bootstrap,
to je image ROM pro sitovku a etherbootu upravena tak, aby fungovala v
PXE prostredi. V podstate podobny princip, jako je loader z floppy,
take je to obraz bootromky ale upraveny ze se tvari jako bootovaci
disketa. Tento bootsrap se chova jako bootromka, takze opet si pres
bootp zjisti ip, pres tftp stahne bzImage a pak uz je vse po starem.
  Obrovska vyhoda je ta, ze se klienti konfiguruji na jednom miste
(/etc/dhcpd.conf) jako podminena konfigurace (zapotrebi dhcpd verze > 3)
kde se rekne, ze pokud je klient PXE tak ma stahnout bootstrap a pokud
je klient cokoliv jine stahuje nbi. Odpada tim schizofrenni konfigurace
dhcpd a pxelinuxu navic odpada nutnost mit zvlast jadro a initrd
(nehlede na to, ze v nbi muze byt cokoliv, treba memtest86 ktery takhle
klient natahne, zatimco pxelinux ne. Nebo jakykoliv jiny operacni
system).
  Nevyhodou je, ze zatimco pxelinuxu je jedno co je na klientu za
sitovku, dvoji boot vyzaduje na klientu sitovku podporovanou
etherbootem.
  Doufam ze uz je to ted kazdemu jasne, stale se totiz presvedcuji ze v
tom ma zmatek a nechape to vic lidi :-)

> vypalit do flashky sitovky!), s tim nam to tady vesele beha jak zpraku.
>
> Jinak taky jeste zavisi na tom, jestli ten tftp server podporuje pxe (neni
> to jen tak, musi to umet, ale uz si nepamatuji cim to; pokud pouzijete tftp
> server z mdk 9.1, tak ten to umi)
  Tohle je uz myslim opravdu hodne historie, dneska se pouziva co vim
tftp-hpa nebo atftpd a umi to oba (na linuxu) na komercnich unixech to
funguje take.

> JL.
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz