Tradicni valky v linux na linux.cz

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Prosinec 2 14:04:57 CET 2003

	Skutecne jsem odmitl rozumne argumenty (podotykam, ze co je vec svata pro Vas nemusi byt pro Vaseho souseda)? Kde? Zajimave, ze jsem nebyl sam, ktery rekl (resp. rekl to dokonce takto nekdo jiny), ze vzit distribuci, prekompilovat ji na  64-bitove platforme a rici, ze mam 64-bitovou distribuci je velmi odvazne tvrzeni. Pokud Vam selhala pamet, pak to byl kolega Zak, ktery ma s budovanim/vyvojem multiplatformniho software nejake zkusenosti (a ja se domnivam, ze zrejme i vetsi nez ja).

	Ano muzete namitnout, ze na "mou" stranu zaznel jeden hlas, naopak na druhe strane byla spousta srsnu... Urcite na tom neco bude, ale tezko z toho jen tak dovodite, ze bez platnych argumentu (a krome toho, ze tu mame Linux dlouho, ze dlouho mame distribuce pro s390 apod., ze distributori tyto distribuce oznacuji 64-bitove a takto je prodavaji, tak zadny technicky argument pro podporu tvrzeni protistrany nezaznel (snad s vyjimkou, ze prechod 16->32 byl vetsi a slozitejsi nez 32->64, o cemz jsem se neprel ani nikdy netvrdil opak)).

	Ano, mohla ta debata (*) vypadat jako Janousek vs. zbytek sveta, "bohuzel" nejsem clovek, ktery zacne hlasat neco jen proto, ze deset kolem je slepych a proto hlasaji za ta barva je modra, protoze nemaji predstavu o tom, co to vlastne modra je. Tim chci rici (a naopak nechci rici, ze by nic z proti strany nebyla pravda), ze zpravidla nezalezi na poctu argumentu ci lidi hlasajicich je, ale na jejich urovni a vaze...

(*) nevim, proc jsou do toho casto zatahovany osobni utoky, kdyz prece lze vest debatu pouze v technicke rovine, ale je to mozna z psychologickeho hlediska normalni, ze programatori jsou excentricti lide, ktery casto spatne snasi jine smysleni nez sve vlastni - to neni z me hlavy

	Tradicni valky v kazde komunite vznikaji v okamziku, kdy se do debaty zatahuji nesouvisejici veci (casto zrejme neumyslne jako priklady (casto mylne/neaplikovatelne a spatne pochopene)), pripadne osobni utoky - zkusme se jich vsichni vyvarovat, urcite bude diskuse mnohem ucesanejsi a kulturnejsi (a treba i kratsi, ci odborne na vysi) a hlavne, prosim nepresvedcujme se navzajem o sve pravde - potrebujeme snad arbitry? - kdo chce, at si to prebere, kdo chce, at opravi zjevny omyl, presvedcovanim se vsak niceho nedosahne.

A HLAVNE, AKCEPTUJTE EXISTENCI JINYCH NAZORU, VYZNANI, FILOSOFII NEZ JE ZROVNA TA, KTEROU V TU CHVILI VYZNAVATE VY.