S/390 Was: Re: Tradicni valky v linux na linux.cz

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Prosinec 3 09:19:36 CET 2003

	No ona ta datova sbernice docela dobre nijak nesouvisi s ciselnymi soustavami a omezenimi, ktere navrhari montuji do Op-kodu ci instrukci - stejne jako I8080 a Z80 byly 8-bitove CPU (to snad nikdo nepopira), mohly adresovat 16-bitove a umely takto i pocitat a to vcetne aritmetickych operaci (je pravda ze Z80 byla komplexnejsi a do dnes lituji, ze I8080 se rozmohla vice -> x86 platforma nez Z800 a naslednici)

	Stejne tak dneska CPU (neb je FPU jejich integralni soucasti), ackoli je 32-bitove (CPU), umi pracovat celkem bez problemu se 128-bitovymi cisly, umi BCD kod (uz od dob 8-mi bitu) apod.

	U DSP a GPU je to jinak? Ptam se proto, protoze pokud vim, tak datova sbernice modernich GPU by mela byt az 256-bitova, presto se nedomnivam (ale mohu se hluboce mylit), ze GPU, co treba aktualne vyrabi NVIDIA ci ATI nejsou 256-bitove graficke procesory - dneska to uz nejsou hloupe obvody, ale docela univerzalni programovatelne jednotky (viz vlastni jazyk a SDK od NVIDIA) - takze takovy rozdil od univerzalnich procesoru (bezne CPU v pocitacich) uz rozhodne neni jako drive.