S/390 Was: Re: Tradicni valky v linux na linux.cz

Horák Daniel horak na sitmp.cz
Středa Prosinec 3 11:55:25 CET 2003

> oznacuje jako 64
> jsem to nekde videl
> prostredku Javy, tak
>
> Nemylite si to s 31 bitovymi procesormi? Starsie S/390 boli
> 31 bitove. Teda
> vlaste som niekde cital, ze boli 32 bitove ale most
> significant bit bol
> pouzity na signalizaciu, ze sa pouziva 31 bitovy mod namiesto
> stareho 24
> bitoveho modu.
> Podla googla IBM uviedla 64 bitove S/390 koncom roku 2000.

Tady ta bitovost urcuje velikost adresy. Jinak S/390 podporovaly 31 a 24
bitove adresovani, registry maji 32 bitu. 24-bitove byly S/370 a pred
nimi S/360 (ale ty meli jen 16-bitove registry). 64 bitove stroje se
oznacuji "z/neco" (z/900, z/800, z/990). Detailne jsou tyto architektury
popsany v "ESA/390 (nebo z/Arch) Principles of Operation", ktere se daji
od IBM stahnout v PDF.

Kdo chce, muze si takovou masinku zkouset i doma -
http://www.conmicro.cx/hercules/.

			Dan